lördag 16 maj 2009

Tehuset Java öppnar i Stockholm

De flesta som har umgåtts med tedrickare i Lund-regionen vet att Tehuset Java är något av en regional instutition. De håller på att expandera i landet, och efter en butik i Lidingö Centrum har nu turen kommit till centrala Stockholm, närmare bestämt Odengatan mot Tekniska Högskolan.

Det roliga är att när jag såg att deras nya lokal blev ledig så tänkte jag "här borde man öppna ett tehus". Och uppenbarligen var det fler än jag som tänkte så, även om jag är osäker på ifall de har servering i sin nya butik (lokalen var inte färdigrenoverad sist jag åkte förbi).

Tehuset Java är en tebutik i samma anda som Stockholm Tea Centre, dvs. med ett fokus på smaksatta teer och klassisk svensk tetradition (i den mån den existerar). Ska bli intressant att se hur den står sig i konkurrensen med liknande tebutiker i Stockholm.

4 kommentarer:

Tekoppen sa...

Är det inte lite elakt mot Stockholm Tea Centre att jämföra dem med Java? Visst, stilen är densamma, men vad gäller utbud och kvalitet verkar Stockholm Tea Centre vara ganska många snäpp bättre, om du frågar mig :)

TeBloggaren sa...

Jag menade huvudsakligen att jämföra stilen. Att Stockholm Tea Centre har bättre utbud kan jag skriva upp på, men jag har kanske inte en så nyanserad bild av dem som jag borde.

Det är en jättemysig butik, men de gånger jag har varit där har jag ofta mötts av okunnig personal, och de verkar heller inte förvara sitt te på bästa sätt.

Tekoppen sa...

Stockholm Tea Centre har en del bra te men jag har bara varit i deras butik en gång och går inte dit igen. Mörkt, trångt, svårt att få överblick. Hemsidan går bra att beställa ifrån men det står sällan skördeår och när jag kontaktade dem för att be om skördeår fick jag bara höra att de inte kunde skriva det, vilket är väldigt tråkigt och gör att jag inte tänker beställa en del teer därifrån som jag är nyfiken på.

Anonym sa...

This program is intended to recover lost passwords for RAR/WinRAR archives of versions 2.
xx and 3.xx. http://www.passwordrecoveryforrar.tk The free professional solution for
recovering lost passwords to RAR and WinRAR archives.

Everything is very open with a really clear description of the issues.
It was really informative. Your site is very helpful. Many thanks for sharing!